top of page

"...אבל הרופא אמר לי ש..."

הגיעה אלי מטופלת חדשה להתייעצות וסיפרה שסובלת מפסוריאזיס בכל הגוף, כולל בקרקפת. גרד מתמשך, משטחי עור קשקשיים ולא אסתטיים במקומות שונים בגוף. הרופא אליו הלכה המליץ על שמפו רפואי ייעודי לסבוריאה, פסוריאזיס ומצבי גרד, כזה שניתן לקנות רק בבית המרקחת.

נשמע רפואי מאוד, נכון?



ובכן, אותו סבון אמנם כולל חומרים רצויים , אבל לא רק.

על האריזה מצויינים במפורש החומרים הפעילים הרצויים ואף כתוב בנפרד שהמוצר כולל גם חומרים נוספים. להבנתי, ואני מניחה שגם להבנת הצרכן הממוצע, אלו חומרים שאמורים להיטיב או לפחות להקל על מצוקתו של המשתמש.

רק בעלון לצרכן (אותו עלון שרובנו לא באמת קוראים ובטח שלא את כולו), בסעיף נפרד וכמעט לקראת סוף דף ההוראות, ממש במרחק של שורה מתיאור חיצוני של בקבוק השמפו, הופיע המידע שהסבון כולל גם חומר "בלתי פעיל" SLS, הידוע כגרוע ביותר למצבי עור חולים! בשימוש חוזר SLS מצטבר בעור ומחמיר את הגירוי ובדיוק כמו זריית מלח על פצע פתוח, הוא מצית ומחריף את אותם מצבי עור חולים.

אותה מטופלת באמת אמרה שאין שיפור בשימוש בשמפו המומלץ, אבל היא ממשיכה כי "הרופא אמר".

לאחר שהארתי את עיניה היא הפסיקה את השימוש בו , החלה להשתמש בשמפו 100% אורגני ובשמן רחצה טיפולי מיוחד למצבי עור רגישים וחולים. לאחר תקופה של שימוש עקבי בהם, החלה הטבה ממשית במצב הגרד וברגיעה כללית של נגעי הפסוריאזיס.


מסקנה?

עלינו להיות נבונים, זהירים, חקרנים ולבדוק את התכשירים, גם אם מומלצים על ידי רופאים.

דבר נוסף, לא כל שמפו או סבון רחצה שמצויין עליו המונח 'אורגני', הוא אכן כזה או מורכב כולו מחומרים אורגנים. כך יוצא שמוצר שנושא את הכיתוב 'אורגני' לא בהכרח מכיל רק חומרים אורגנים. יתרה מכך, הוא אף עשוי להכיל חומרים המזיקים לעור במקביל לתכולה האורגנית שבו. מקומם, אני יודעת.

לסיום - מצרפת עבורכם כמה מוצרים מומלצים לבעלי עור עדין, רגיש ולסובלים ממצבי עור כמו סבוריאה, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) ודומים להם:

טיפים וכתבות

כשסקרנות וידע נפגשים

bottom of page