top of page

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית משמשת בעיקר למילוי אזורים בגוף שעם השנים מתרוקנים ומאבדים מהנפח הטבעי שלהם, או שבאופן טבעי אינם מלאים ומתוחים בהשוואה לאנשים אחרים. הטיפולים הנפוצים ביותר בחומצה היאלורונית כוללים:

  • עיבוי שפתיים

  • טיפול בקמטים בפנים

  • צלקות שקועות

  • עיצוב סנטר

  • תיקון אסימטריה בפנים

  • מילוי לחיים

  • במקרים מסוימים ניתן להשתמש בחומר גם בטיפולי פיסול אף ללא ניתוח

  • ועוד.



חומצה היאלורונית - מה זה בכלל?

  1. החומצה ההיאלורונית שומרת על נפח העור ועל לחותו (ועוד שלל תפקידים בגוף).

  2. תאי העור שלנו מייצרים חומצה היאלורונית באופן טבעי, אך עם השנים היא מתפרקת והעור מאבד מהנפח הטבעי ומהמראה החיוני שלו.

  3. החומצה שמזריקים מיוצרת במעבדה ועוברת תהליכים שהופכים אותה לקשה יותר לפירוק על ידי הגוף, כדי שההשפעה שלה תימשך זמן ארוך יותר.

  4. נדרשת בדרך כלל סידרת הזרקות אשר מעניקה לעור מראה מוצק מלא, מעוצב ואלסטי יותר. תוצאות ההזרקות ניכרות בממוצע כחצי שנה ואז יש לחזור על התהליך.

  5. הזרקות לא מחליפות את השימוש בקרמים אשר שומרים על הלחות והבריאות של העור ומעניקים מראה חיוני ומטופח. חשוב להמשיך בשגרת הטיפוח במקביל ולא לוותר על שימוש בתכשירים איכותיים בין טיפול לטיפול.


למרוח??


קמטים ראשונים ואת כבר מול המדפים האין סופיים של הפארמים.

אז כתוב על התכשיר 'חומצה היאלורונית', אז מה? חשוב לדעת -

  1. ישנם תכשירים רבים שמכילים חומצה היאלורונית, אך הגודל המולקולרי שלה גדול מידי מכדי לחדור את העור במריחה, כך שלא באמת ניתן לחולל בעזרתם שינוי אמיתי, לעומק.

  2. רק החומצה ההיאלורונית הממוזערת חודרת את מחסום העור לעומק ומעוררת את סיבי הקולגן להתחדשות. הפעם, הגודל כן קובע.

  3. בשימוש עקבי בחומצה ההיאלורונית הממוזערת יתקבל שיפור במראה הקמטוטים וברמת הלחות של העור לאורך זמן, תוך שמירה על מראה טבעי ואותנטי של הפנים.

  4. רמת האחוז הפעיל שכל חברה מכניסה לקרם הוא סוד מסחרי. הערת מספר כל יודע - לא כל הנוצץ, העטוף יפה והמשווק בפרסומות, הוא זה שמכיל את האחוז הגבוה...


להזריק??

התוצאה של הזרקות חומצה היאלורונית הן במרבית המקרים העלמה זמנית של קמטים וקמטוטים, אפקט של מתיחה ללא ניתוח ושל הצערת מראה הפנים. כאילו ולגמנו לכמה חודשים ממעיין נעורים סודי.


סיכונים ותופעות לוואי? גם כאלה יש וחשוב להכיר אותם ובהם.

  1. חומצה היאלורונית אמורה להתמוסס כעבור מספר חודשים. לצערי, הגיעו אלי לא פעם מטופלות שההתמוססות קרתה באופן חלקי ורק בצד אחד. במישוש מרגישים מעין גוש מתחת לעור. אותן מטופלות נשארו עם מראה לא מאוזן וכמובן בתחושה עמוקה של עוגמת נפש.

  2. קושי להפסיק את ההזרקות החוזרות אחת לתקופה, שלרוב הולכת ומתקצרת מפעם לפעם.

  3. הזרקות ( בעיקר כאלה המבוצעות שלא על ידי פלסטיקאי, אבל לא רק), מסתיימות לעיתים במראה 'פלסטיקי' מלאכותי, גבות שקופצות לשמיים, עצמות לחיים נפוחות מדי, שפתי 'ברווז' מוגזמות ופרצופים קפואים.

  4. משרד הבריאות מזהיר משימוש בחומרי מילוי זולים, מוברחים או ממקור לא מורשה אחר. הנזקים האפשריים כוללים: זיהומים, עיוותים, היווצרות גושים, פגיעה בשריר הסמוך למקום ההזרקה, שטפי דם עמוקים באזור העיניים, נמק, צלקות, תגובות אלרגיות מסכנות חיים ועוד.

לדעתי, יש להשאיר את טיפולי השיניים לרופאי השיניים, את מחלות העור לרופאי העור ואת ההזרקות לפלסטיקאים.

גם אם זה יקר יותר - זה בטוח יותר.



טיפים וכתבות

כשסקרנות וידע נפגשים

bottom of page